Thursday, April 29, 2010

TEKNIK PENYOALAN PENGAJIAN AM KERTAS 2

TEKNIK PENYOALAN PENGAJIAN AM KERTAS 2


1. Berdasarkan maklumat berikut, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan peratusan perubahan jualan beberapa jenis kereta di Malaysia dalam tempoh yang dinyatakan.


2. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalam petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan kadar indeks harga pengguna di negara-negara ASEAN terpilih dari tahun 2000 hingga 2004.


3. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalam petikan di bawah, lukiskan carta yang sesuai bagi menunjukkan perbandingan kematian akibat penyakit tidak berjangkit terpilih di Malaysia pada tahun 2000 dan 2005


4. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalarn petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan jumlah kes kemalangan yang berlaku dalam pelbagai sektor pekerjaan di Malaysia pada tahun-tahun yang dinyatakan.


5. Berdasarkan rnaklumat yang diberikan dalam petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan pola perubahan jumlah kes kebakaran mengikut jenis di Malaysia dari tahun 2001 hingga 2004


6. Berdasarkan maklumat dalam petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan kadar perubahan ketibaan pelancong mengikut beberapa negara asal ke Semenanjung Malaysia bagi tahun 2004 berbanding dengan tahun 2005.


7. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalarn petikan di bawah, sediakan carta yang sesuai bagi menunjukkan import pelbagai barangan dan keperluan Malaysia daripada pelbagai haluan ada tahun 2005.


8. Berdasarkan kepada maklumat yang diberikan dalam petikan di bawah,sediakan carta yang sesuai untuk menunjukkan eksport barangan Malaysia dan komponen negara pengimport barangan malaysia pada tahun 2003.


9. Berdasarkan petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan keadaan nilai indeks pengeluaran !ndustri bagi barangan pembuatan di Malaysia bagi tahun 2003 hingga 2006.


10. Berdasarkan maklumat yang diberikan alarn petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan peratus perubahan bilangan kes kematian dalam kalangan pelbagai jenis penggurna jalan raya di Malaysia pada tahun 2004 berbanding tahun 2005.


11. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalam petikan di bawah ini, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan bilangan pencarum Kumpulan Simpanan Wang Pekerja mengikut kumpulan umur pada tahun 1999 dan tahun 2003.


12. Dengan menggunakan maklumat yang diberikan dalann petikan di bawah,sediakan graf yang sesuai untuk rnenunjukkan jumlah tenaga buruh, bilangan orang yang bekerja, dan kadar pengangguran bagl tahun yang diliputi.


13. Berdasarkan maklumat yang diberikan dalam petikan di bawah, sediakan carta yang sesuai untuk menunjukkan nilai jaminan kredit yang diberikan oleh Credit Guarantee Corporation Malaysia Berhad (CGC) kepada perusahaan kecil dan sederhana (PKS) mengikut jenis perniagaan dan jenis skim jaminan kredit yang ditawarkan pada tahun 2004.


14. Berdasarkan maklumat dalam petikan di bawah, sediakan graf yang sesuai untuk menunjukkan pengeluaran dan jumlah perolehan eksport barangan utama terpilih bagi tahun 2002 hingga tahun 2005.

No comments:

Post a Comment

Kuliah Graf Bar Kompaun

Sukatan Pelajaran Pengajian Am


Sukatan Pelajaran Pengajian Am STPM -